Hyperaktiivisiksi kasvavista indie-pelistudioista suuriin pelistudioihin, jotka hidastavat pelien julkaisua, 2021 on ollut melkoinen vuosi videopeliteollisuudelle.

Peliala on ryntäämässä vuoteen 2022 uusien kehityskulkujen ja kehittyvien teknologioiden myötä.

GoNewsIndia odottaa videopeliteollisuuden nousevan 196 miljardiin dollariin vuoteen 2022 mennessä.

Mordor Intelligence arvioi, että globaalit videopelimarkkinat kasvavat 314,40 miljardiin dollariin vuoteen 2026 mennessä

Ei ole vaikea uskoa, että videopeliteollisuus kasvaa harppauksin ja säilyttää asemansa yhtenä tuottoisimmista teollisuudenaloista. Sekä kaupallisesti että teknisesti ala on ylittänyt kaikki vertailuarvot.

Saman kaltaista kehitystä on havaittavissa myös nettikasinoalalla. Esimerkiksi uudet nettikasinot 2022, ovat nousemassa kertalaakista erittäin korkealle.

Tekniset trendit, kuten Extended Reality (AR, VR ja MR), ihmisten taipumus mobiilipelaamiseen ja suoratoistovideopelien nousu ovat tärkeimmät syyt tämän dramaattisen 3D-pelikehityksen nousukauden takana.

AR ja VR pelaamisessa

Ihastuttavalle ensimmäisen persoonan videopelikokemukselle lisätyllä ja virtuaalitodellisuudella ei ole juuri mitään vaihtoehtoa. Pokemon Go -pelin tulo sai aikaan AR-pelaamisen suosion yhdessä yössä.

Industry ARC:n raporttien mukaan AR- ja VR-videopelimarkkinoiden arvo saavuttaa 11,0 miljardia dollaria vuoteen 2026 mennessä. Kasvu seuraa 18,5 %:n CAGR:ää vuosina 2021–2026.

AR- ja virtuaalitodellisuusratkaisujen integrointi mobiili- ja puetettaviin laitteisiin ja ihmisten halu mukaansatempaaviin pelikokemuksiin edistävät tätä kasvua. The Economistin mukaan VR-kuulokkeiden hinta laskee tulevina vuosina.

VR-pelilaitteet, kuten VR-kuulokkeet, käsiohjaimet jne., antavat pelaajille mahdollisuuden saada interaktiivinen pelikokemus.

Toisin kuin täysin uppoutunut VR-peliin, AR peittää digitaaliset esineet ja äänet pelaajan todellisessa ympäristössä. Se tekee muodosta entistä kiinnostavamman ja helpomman. Älypuhelinten levinneisyyden kasvu on auttanut pelien kehittäjiä hyödyntämään AR:tä tarinankerrontavälineenä.

Platform-pelitrendit vuonna 2022

Toinen vuoden 2022 pelitrendi, joka määrittelee peliekosysteemin, on Cross-platform pelaaminen. Pelien kehittäminen, joita voidaan pelata useilla järjestelmillä ja konsolilla, on aiheuttanut osuutensa tiekuorista aiemmin.

Huiman kohoavat kustannukset ja tekniikan puute olivat ensisijainen syy, miksi pelejä ei voitu pelata eri alustoilla. Mutta vuonna 2022 pelaajat ovat nähneet valoa tunnelin päässä, kun kehittäjät ovat kokeilleet pelikoodeja tehdäkseen monien alustojen pelaamisesta todellisuutta.

Pelintekijät ovat myös muuttaneet lähestymistään huumorin kautta. Esimerkiksi Xbox teki omasta konsolistaan jääkaapin meemien perusteella.

Kilpailukykyinen moninpeli mobiilipeli

Edellinen vuosi on todistanut kilpailevien moninpelimobiilipelien muuttumisen raivoksi. Kun eSports on muuttumassa maailmanlaajuiseksi ilmiöksi ja PUBG Mobilen kaltaisten pelien nopea suosio, moninpelimobiilipelit ovat osoittautuneet vuoden 2022 näkyväksi pelitrendiksi.

Lisäksi moninpelimuodot pitävät pelaajat sitoutuneina sosiaalisen vuorovaikutuksen ja saavutuksen tunteen kautta muihin pelaajiin nähden. Yhä useammat pelaajat ovat innostuneita tekemään sovelluksen sisäisiä ostoksia ja maksamaan vain pysyäkseen pelissä.

Vuonna 2022 pelaajien innostus moninpeleihin ei näytä hidastuvan. 

Blockchain-pohjaiset pelitrendit 2022

Pelien lohkoketju on muuttanut sääntöjä muuttamalla pelaamisen sektoriksi, jolla on runsaasti tutkimismahdollisuuksia. Lohkoketjut käyttävät tehokkaita tietojen salaustekniikoita estämään hakkereita muokkaamasta tai tuhoamasta online-tapahtumaa.

Blockchain-videopelimarkkinoiden potentiaali on varsin ylivoimainen.

Blockchain-pelimarkkinoiden kokonaisarvo oli 175 miljardia dollaria vuonna 2020, mikä kasvaa 218 miljardiin dollariin vuoteen 2023 mennessä Newzoon raportin mukaan.

Newzoo raportoi myös, että ihmiset käyttävät 168 miljardia dollaria pelin sisäisiin ostoihin vuoteen 2023 mennessä.

Pelaaminen voisi hyötyä tästä tekniikasta tehden pelin sisäisistä ostoksista turvallisempia. Asiantuntevana lohkoketjukehitysyrityksenä EDIIIE auttaa startup-yrityksiä ja yritysyrityksiä ottamaan käyttöön lohkoketjuteknologioita liiketoimintamalleissaan todellisten ongelmien ratkaisemiseksi.

Sen lisäksi, että lohkoketjut avaavat turvallisempia ja uudempia alueita kehittäjille, ne antavat pelaajille paremman hallinnan siirtyä Pay2Winistä Play2Earniin.

Lisäksi blockchain on vallankumouksellinen alusta pelien sisäisten resurssien luomiseen ja tallentamiseen. Se oli näkyvä trendi, jota on syytä varoa vuonna 2021! Se tulee olemaan videopelialan trendin käännekohdassa vuonna 2022.

Lisääntynyt pulmapelien määrä

Muutaman viime vuoden aikana pulmapelityyli on käynyt läpi monia hienovaraisia ​​tai huomattavia muutoksia. Vuoteen 2025 mennessä pulmapeligenre saa lopullisen muotonsa.

Vuoteen 2021 mennessä pulmapelit ovat saavuttamassa 20 685 miljoonaa dollaria. Statistan ennusteen mukaan pulmapelisegmentin kokonaistulot kasvavat 33 217 miljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä.

Ihmisten rakkaus Homesacpes, Gardenscapes, Candy Crush sagaan ei kuole pian. Se pysyy hengissä vielä muutaman vuoden.

Hyper-Casual Games tulee voimaan vuonna 2022

Sensor Towerin Industry Trend -raportin mukaan hyper-casual-videopelit hallitsivat vuoden 2020 videopelimaisemaa.

Hyper-casual-pelejä on helppo pelata luonnossa, jolloin ihmiset voivat pitää hauskaa ja rentoutua suurentamatta älykkyyttään aivoissaan.

Toisaalta Advertising and Media Insider raportoi, että Intian verkkopeliteollisuus saavuttaa 187 miljardia rupiaa vuoteen 2022 mennessä.

BusinessWiren ennusteen mukaan maailmanlaajuiset online-pelimarkkinat kasvavat 11,9 prosentin CAGR:llä vuoteen 2026 mennessä.

Kaikki nämä markkina-arviot ja ennusteet laukaisevat hyper-casual-videopelisegmentin valtavan kasvun vuonna 2026.

Unity on suosi(kkipeli 2022 kone

Unitylla on valtava fani-seura. Sen ominaisuudet, helppokäyttöisyys ja nopea prototyyppiominaisuus tekevät siitä suositellun pelimoottorin moninpelien kehittämiseen.

Ei ole ihme, että unityn 3D-pelikehitysmarkkinat kasvoivat 93 %, jolloin Unityn tekemien pelien tuotot nousivat 30 % vuonna 2021. Se tarjoaa ylivertaisen kokemuksen ominaisuuksien, kuten eloisan skripti- ja animaatiojärjestelmän, useiden alustojen tuen ja yksinkertainen käyttöliittymä.

Koska pelaaminen on saavuttamassa huippunsa yli 300 miljardiin dollariin vuoteen 2027 mennessä, on tärkeää, että kehittäjät tietävät, mitä heidän asiakkaat todella haluavat, ja kehittävät pelejä sen mukaisesti. Monipuolisen Unityn avulla kehittäjät voivat luoda ja ottaa käyttöön räätälöityjä pelikokemuksia 2D- ja 3D-muodossa.